مراجعه کننده محترم این آزمایش برای بررسی برخی پارامترها و احتمال وجود عفونت ادراری در کودک شما انجام میشود .با توجه به آلوده بودن انتهای مجرای ادرار، اساس نتایج درست ، نمونه گیری صحیح میباشد لذا به نکات زیر به دقت توجه داشته باشید.

 

1- مسئول نمونه گیری را از مصرف هرگونه دارو خصوصا آنتی بیوتیک ها مطلع کنید.
2-محل خروج ادرار کودک راکاملا با آب و صابون تمیز کرده وبا یک دستمال تمیز آن را خشک نمائید.ترجیحا کودک را استحمام کنید.
3- کیسه ادراری را که تهیه کرده اید یا آزمایشگاه در اختیار شما قرارداده است را باز کرده و به نحو صحیح آن را روی بدن کودک بچسبانید .حتما از مسئول نمونه گیریبخواهید شما را در این خصوص آموزش دهد . باید نوع کیسه ادراری با جنس کودک شما تطابق داشته باشد.
4 – هر کیسه ادراری حداکثر 45 دقیقه میتواند به بدن کودک متصل باشد .در صورتیکه در این مدت ادرار نکرد باید از کیسه جدیدی استفاده کنید.
5 – حدودا مقدارcc15 ادراربرای این آزمایش مورد نیاز است.کیسه را بعد از نمونه گیری از بدن کودک جدا کرده و آن را در داخل ظرفی که آزمایشگاه در اختیار شما قرار داده بگذارید وآن را سریعا وکمتر ازیک ساعت به آزمایشگاه تحویل دهید . در صورت عدم امکان ،تا 6 ساعت میتوانید آن را در یخچال قرار دهید .دقت نمائید مشخصات کودک روی ظرف نمونه قید شده باشد.
6-با توجه به اهمیت نمونه گیری درست ،مجددا تاکید میشود در این خصوص دقت نمائید چون درصورتیکه نمونه آلوده باشد نمونه گیری باید تکرار شود.