آزمایشگاه خوب در کرج


آزمایشگاه خوب در کرج : بسیاری از زنان  به دنبال شیوه مطمئنی برای اطمینان از حامله بودنشان هستند . آن ها دوست دارند خیلی زودتر از جواب  آزمایشگاه خوب در کرج  از بارداری خود مطلع شوند و بدانند که به زودی مادر می شوند یا خیر .

از طرفی  در بین شیوه های گوناگون که برای این کار وجود دارد، سردرگم هستند و نمی‌ دانند روش درست کدام است.حتما شما منتظر شده اید تا به پزشک مراجعه کرده و از جواب آن مطلع شوید که آیا باردار هستید یا نه ؟  بهتر است به جای این همه انتظار و صرف وقت و زمان برای رفتن به پزشک پیش از آن خودتان یاد بگیرید چگونه آزمایشات بارداریتان را تفسیر کنید. 

آزمایشگاه خوب در کرج

آزمایش خون برای تست بارداری در آزمایشگاه خوب در کرج چگونه است؟

 باید اشاره کرد که دو نوع تست بارداری وجود دارد اول : تست بارداری با استفاده از نمونه ادرار و  دومین روش نمونه خون است

در  هر دو آ زمایش وجود هورمون گونادوتروپین جفتی انسانی را تشخیص می دهد . این هورمون مدت کوتاهی پس از چسبیدن نطفه به پوشش داخلی رحم ، توسط جفت تولید می شود و در روزهای اول بارداری به سرعت در بدن تولید می شود . این تغییر سریع در هورمون ، علائم بارداری را تحریک می کند.

 

 

آزمایش ادرار برای تست بارداری چیست؟

**بی بی چک و تست بارداری

آزمایش ادرار به دو روش انجام می شود و می توان آن را در خانه یا آزمایشگاه خوب در کرج  انجام داد . یکی از راه ها جمع آوری ادرار در یک ظرف و قراردادن بی بی چک (عکس بیبی چک مثبت ) داخل آنست یا قرار دادن ادرار در یک ظرف خاص با قطره چکان می باشد .

**روش دیگر قرار دادن کیت آزمایش در جریان ادرار و جمع آوری آنست .

**برای مشاهده نتیجه آزمایش باید منتظر بمانید . تغییر رنگ ، خط و یا نماد ((مثلا مثبت یا منفی بودن)) نتیجه آزمایش را تعیین می کند .

**کیت آزمایش بارداری دیجیتال به این شکل عمل می کند که نتایج را بصورت باردار یا غیر باردار نمایش می دهد باید اشاره کرد که چند روز بعد از نزديكي بي بي چك نشون مي دهد .

 

 

آزمایشگاه خوب در کرج

 

زمان مناسب استفاده از تست ها چه موقع است؟

درصورت استفاده از تست های حساس ، مولکول کامل H C G در پلاسمای زنان باردار8 تا 9 روز بعد از تخمک‌ گذاری قابل تشخیص است ، بنابراین احتمالا این هورمون در زمان لانه‌گزینی ، وارد جریان خون مادر می شود و میزان آن در خون ، بسرعت افزایش یافته و تقریبا هر 2 روز مقدار آن دو برابر می شود و بیشترین مقدار آن در هفته‌ های 8 تا 10 حاملگی حاصل می شود .

تفاوت چشم گیری در میزان محاسبه شده H C G سرم بین روش های مختلف سنجش که تعداد آن ها به بیش از 100 عدد می رسد ، به چشم می خورد.

حداکثر میزان H C G خون بین روز های 60 تا 80 بعد از آخرین قاعدگی دیده می شود و تقریبا 100 هزار میلی یونیت در میلی‌ لیتر است . تقریبا در هفته‌ های 10 تا 12 حاملگی میزان این هورمون کاهش پیدا می کند و حدود هفته 16 به کمترین حد خود می رسد و در بقیه دوران حاملگی در همین حد پایین حفظ می شود.

 

 

 چه زمانی می توانم آزمایش ادرار انجام دهم؟

بیشتر پزشکان توصیه می کنند تا روز اول قاعدگی صبر کنید و هنگامی که متوجه شدید قاعدگی تا ن قطع شده آزمایش ادرار انجام دهید . معمولا در این حالت دو هفته از لقاح گذشته است . البته برخی آزمایشات حساستر عمل می کنند و می توانید زودتر آزمایش را انجام دهید .

 

 

 تا چه حد آزمایش ادرار دقیق است؟

آزمایش ادرار یا بی بی چک به همراه آزمایش بارداری خانگی هنگامی که به درستی انجام شود حدود 97 درصد دقت دارد . البته باید اشاره کرد که  آزما یش بارداری خانگی به دلیل ارزان بودن ، خصوصی بودن ، راحت بودن و نتیجه سریع طرفدار زیادی دارد.
اما اگر آزمایش به درستی انجام نشود یا خیلی زود گرفته شود ، نتیجه نادرست می دهد . اگر نتیجه آزمایش منفی شد اما باز هم نشانه های  بارداری را مشاهده کردید ، یک هفته صبر کنید و آزمایش دیگری بگیرید یا با پزشک تماس بگیرید و آزمایش خون انجام دهید.

 

 

 

آزمایش خون بارداری چگونه است؟

دو نوع آزمایش خون وجود دارد . آزمایش خون کمی که مقدار دقیق h C G داخل خون را تعیین میکند یا آزمایش خون کیفی h C G که باردار بودن یا نبودن شما را به صورت مثبت یا منفی مشخص می کند.

 

 

در زیر لیستی از سطوح h C G خون در طول بارداری ذکر شده است :

(L M P) بمعنی آخرین دوره قاعدگی است ، اعداد بتا زیر ، از آخرین پریودی در مقابل مقدار عدد بتا براساس واحد m I U/m I یا I U/I

**سه هفته : 0-5


**4 هفته : 5-426


**5 هفته : 18-7340


**6هفته : 1080-56500


** 7 تا 8 هفته : 7650-229000


**9 تا 12 هفته : 25700 – 288000


**13 تا 16 هفته : 3300-253000


**17 تا 24 هفته : 4060-165400


**25 هفته تا انتها : 3640-117000

 

 

معایب انجام آزمایش خون بارداری در آزمایشگاه خوب در کرج :

**از آزمایش ادرار گران تر است .


**تعیین نتیجه آزمایش زمان بر است .


**باید در مطب پزشک انجام شود.

 


مزایای انجام آزمایش خون بارداری در آزمایشگاه خوب در کرج :

میتوان بارداری را زودتر از آزمایش ادرار تشخیص داد . در واقع 12 -7 روز بعد از لقاح، بارداری تشخیص داده می شود . میتوان غلظت هورمون h C G را در خون اندازه گیری کرد این اطلاعات به پزشک  متخصص کمک می کند به تشخیص بیماری ها در طول بارداری بپردازد .

 

 


نتایج نادرست آزمایش بارداری:

اگر آزمایش بسیار زود انجام شود ممکن است گونادوتروپین کوریونیک انسان (h C G) را حتی در هنگام بارداری به درستی تشخیص ندهد . برای تست مثبت ، حداقل 7 روز پس از لقاح آزمایش انجام دهید . در اغلب موارد ، زمانی که یک زن دوره خود را از دست داده است ، اگر حامله باشد ، آزمایش مثبت خواهد بود.

 

 

سطح گنادوتروپین کوریونی انسان (h C G) بیشتر از حد نرمال نشان دهنده موارد زیر می باشد :

**تومور جفت با مرگ جنین


**حاملگی چند قلو ، مانند :  دوقلو یا سه قلو


** سرطان تخمدان و سایر انواع سرطان در برخی موارد : سرطان دهانه رحم


** حاملگی طبیعی


**خون یا پروتئین در ادرار ، که میتواند در نتیجه تداخل ایجاد کند.


استفاده از دارو ها برای جلوگیری از تشنج ، دارو برای درمان سندرم پارکینسون یا داروهای فنوتیازین مانند :  کلرپرمازین توسط مادر


**سطوح گونادوتروپین کوریونیک انسان (h C G) کمتر از حد نرمال نشان دهنده موارد زیر می باشد :

*حاملگی خارج از رحم
*سقط جنین 

 


تفسیر نتایج آزمایش بارداری چیست؟


مهم اینست که بدانید نتیجه مثبت یا منفی چیست . اگر نتیجه مثبت باشد ، باردار هستید . در موارد بسیار نادر ، ممکن است نتیجه مثبت کاذب باشد.این بدان معنی است که باردار نیستید اما  آزمون می گوید باردارید اگر در ادرار خون یا پروتئین باشد ، ممکنست نتیجه مثبت کاذب دیده شود .

 

بعضی داروهای خاص مانند : 

آرام بخش ، ضد انسداد یا خواب آور نیز ممکنست نتایج مثبتی ایجاد کنند . اگر نتیجه منفی دریافت کنید احتمالا باردار نخواهید بود . با این حال ، ممکن است هنوز حامله باشید اگر :

**تاریخ انقضای تست گذشته باشد .


**تست  را به روش اشتباه انجام داده باشید .


** خیلی زود آزمایش کرده باشید.


**ادرار شما بیش از حد رقیق باشد ، زیرا مقدار زیادی مایع قبل از آزمایش نوشیده اید ..


**دارو های خاصی مثل :  دیورتیکها یا آنتی هیستامین مصرف کرده باشید ..


** اگر نتیجه تست حاملگی منفیست  ظرف یک هفته آینده مجددا آزمایش انجام دهید . برخی از آزمایش های حاملگی خانگی آزمایش دوباره را بدون توجه به نتیجه توصیه می کنند.

 

تست حاملگی چقدر دقیق است ؟

انتظار حداقل 1 هفته پس از یک دوره غیبت بیشترین نتیجه را به فرد میدهد .نتایج امکان دارد دقیق تر باشد اگر این تست را در اول صبح انجام دهید ، زمانیکه ادرار بیمارغلظت بیشتر ی دارد . 

آزمون های مربوط به حاملگی خانگی در حدود 99 در صد  دقیق است . آزمایش خون حتی از این هم دقیق تر است .

 

 

یک تست حاملگی خانگی چقدر دقیق است؟
این میزان بستگی دارد که چقدر دقیق از دستور ها پیروی می کنید .

در شرایط زیر نمی شود به نتیجه ی تست ها اتکا کرد : 


**از دستورات بطور صحیح پیروی نشده باشد .


**تست را خیلی زود انجام شده باشد .


**برخی از دارو ها هم بر روی نتایج آزمایش اثر گذار اند .


وقتی که خانمی  باردار می شود ، بدن فرد شروع به ساخت هورمونی می کند به نام هورمون گنادوتروپین جفتی ( HCG ) . در این تست ، هورمون مذکور در ادرار شناسایی خواهد شد 
بهتر است اطمینان پیدا کنید  که پیش از انجام این تست تمام دستورات را به طور دقیق انجام داده اید .

فرد  می تواند این تست را از اولین روز آخرین قاعدگی خود انجام دهد . اگر عادت ماهیانه ی شما نامنظم باشد ، امکان دارد  مطمئن نباشید که این زمان چه وقت است . قبل از انجام این تست خیلی مایع ننوشید ، چون ادرار تان رقیق می شود و امکان دارد  سطح این هورمون دقیق محاسبه شود .