آزمایش در منزل محمد شهر

آزمایش در منزل محمد شهر : دختر و پسری که تصمیم به ازدواج می گیرند، قبل از آن که  اسمشان به عنوان زن و شوهر رسمی ثبت شوند ، باید مراحل پزشکی تحت آزمایش های ازدواج  را انجام دهند .

دو زوجی  که قص ازدواج دارند ، قبل از مراجعه به آزمایشگاه ها که یک اجبار قبل از عقد کردن است ، در ابتدا باید اگر دچار بیماری یا مشکلی در سلامت خود هستند ، صادقانه آن را برای هم بازگو کنند ، در غیر این صورت این آزمایش ها تا حدودی می تواند وضعیت جسمانی افراد را مشخص کند .

آزمایش در منزل محمد شهر

چرا آزمایشهای قبل از ازدواج لازم است


آزمایش در منزل محمد شهر : آزمایش های قبل از ازدواج می توانند از بروز بسیاری از مشکلات که ممکن است در آینده ، زندگی فرزند تان و هم چنین روابط عاطفی بین زوجین  را تحت شعاع قرار دهد ، جلوگیری کنند .

برای آن که زندگی سالم  داشته باشید ،  باید بدانید که عشق بین زوجین لازم است اما کافی نیست . اطلاع از وضعیت سلامتی طرفین هم امری ضروری است که اهمیت بسیار بالایی  دارد و با اطلاع از آن می توان از اختلافات بعدی  تا حد زیادی جلوگیری کرده و زندگی آرامی را زوجین در کنار هم تجربه کنند .

 به گفته متخصصین همیشه پیشگیری بهتر از درمان است . بنابراین برای داشتن  زندگی ای پرنشاط ، آزمایش های قبل از ازدواج براساس اطلاعاتی که مشاور از زوجین می گیرد ، باید برای آن ها طبق سوابق بیماری هایی که در خانواده هرکدام وجود داشته و در نظر گرفتن احتمال به ارث رسیدن آن به فرزندشان  باید انجام شود ، زیرا پی بردن به مشکلات قبل از ازدواج نسبت به بعد از آن، قابل تحمل تر است .

هم برای بیماری هایی که امکان انتقال آن بین زوجین وجود دارد و هم بیماری های ژنتیکی که میتواند فرزند را درخطر ابتلا قرار دهد .

 

انواع آزمایش های پیش از ازدواج:

 

آزمایش در منزل محمد شهر

 

**آزمایش تالاسمی:

انجام آزمایش تالاسمی به علت شیوع این بیماری در کشورمان است . تالاسمی یک بیماری ژنتیکی است که به 2 نوع مینور ( کوچک ) و ماژور ( بزرگ ) شناخته  می شود . در نوع مینور فرد علامتی ندارد  ، البته بعضی از بیماران علائم بسیار خفیفی دارندو بیماری بطور اتفاقی کشف می شود .

ازدواج این افراد با یک فرد سالم مشکلی برای کودکان پدید نمی‌ آورد ولی اگر زن و مرد مبتلا به تالاسمی مینور با هم ازدواج کنند ، 25 % احتمال به دنیا آمدن فرزند مبتلا به نوع ماژور وجود دارد .

نوع ماژور نوع شدید بیماری است که با عوارض جدی برای فرد مبتلا همراه است . در صورت ابتلای هر دو طرف به تالاسمی مینور نیاز به انجام مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج وجود دارد .

تشخیص تالاسمی با انجام آزمایش خون و شمارش سلول های خونی انجام می شود .  در صورتی که فرد مبتلا به کم‌ خونی و فقر آهن باشد ، بهتر است اقدام به درمان کند .


**آزمایش اعتیاد:

 انجام آزمایش اعتیاد نیز برای اطلاع زوجین از وجود اعتیاد است که با آزمایش ادرار مشخص می شود . البته حتی در صورت مثبت شدن آزمایشی مانند مورفین اگر دو طرف راضی باشند ، امکان ازدواج وجود خواهد داشت.

 


**آزمایش بیماری های جنسی:

به جز آزمایش های ضروری ، زوجین می توانند آزمایش هایی برای اطلاع از وضعیت سلامت جسمی و جنسی یکدیگر انجام دهند . در این فهرست شاید اولین مورد اطلاع از بیماری های منتقله از راه جنسی است که مهم‌ ترین آن ها سیفیلیس ، ویروس اچ‌ آ ی‌ وی و هپاتیت است .

این بیماریها از راه مقاربت قابل انتقال به همسر است .  البته سیفیلیس درمان می شود ولی درمان قطعی هپاتیت و اچ‌ ای‌ وی در حال حاضر امکانپذیر نیست ، گرچه ناقلان این دو ویروس هم با رعایت نکات و تحت‌ نظر پزشک می توانند با هم ازدواج کنند .

 

آزمایش های گروه خونی:

نکته مهم دیگر اطلاع از گروه خونی یکدیگر است . اطلاع از نوع گروه خونی به این دلیل حائز اهمیت است که اگر مادر گروه خونی Rh منفی و پدر گروه خونی مثبت داشته باشد ، برای جلوگیری از واکنش خونی ناشی از ورود خون جنین به خون مادر و تولید آنتی‌ بادی علیه جنین ، برای مادر آمپول روگام تزریق شود .

روگام 72 ساعت بعد از زایمان اول و در باردایهای بعدی در هفته 28 بارداری تزریق می شود . Rh منفی بودن مادر و Rh مثبت بودن جنین ، در زایمان اول مشکلی ایجاد نمی کند و از آن جایی که بیشتر زایمان ها در مراکز دولتی انجام می شود و مادران در طول بارداری چند بار به مرکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند تولد چنین کودکانی کمتر شده است . تشخیص این اختلال با یک آزمایش ساده خون امکان پذیر است و در مواقعی که Rh مادر منفی است بلافاصله Rh پدر را درخواست می کنند .

 

 

 

آزمایش های هورمونی:

طذفین در صورت تمایل می توانند آزمایش‌ برای اطلاع از وضعیت بارداری خود انجام دهند که شامل آزمایش های هورمونی و بررسی مایع منی در مرد است .

 

مشاوره ژنتیک:

لزوم انجام آزمایش های ژنتیک را مشاوره ژنتیک تعیین می کند . مشاور ژنتیک با گرفتن سابقه خانوادگی و بررسی دقیق پرونده پزشکی زوجین ، توصیه‌ های لازم را ارائه می‌ دهد.

در بسیاری از موارد نیازی به انجام آزمایش ژنتیک نیست ولی در موارد ضروری پیش از اقدام به بارداری یا حین بارداری آزمایش‌ های لازم توصیه می شوند .

به‌ طور کلی ، انجام آزمایش های پیش از بارداری به زوج آینده کمک خواهد کرد  با اعتماد و آرامش بیشتری وارد زندگی مشترک شوند و از مشکلات و بیماری های احتمالی آینده پیش گیری می کند.

 

 

فایده آزمایش ژنتیک چیست؟

توجه داشته باشید که در اکثر موارد بعد از مشاوره ژنتیک به انجام  آزمایش نیازی نیست ، اما اگر  هم نیاز بود می تواند اثرات مثبت آن را در نظر بگیرد که از جمله آن می شود به :
* از فواید انجام این آزمایش ها ، این است که می توان ریسک بیماری هایی نظیر : تالاسمی و کم خونی داسی شکل ، که بیماری های ژنتیکی شایع در کشورمان است، و تنها از طریق والدین به فرزندان منتقل می شود را تعیین کرد .


**ویروس هایی مانند  : HIV ، هپاتیت C و B تهدید کننده زندگی اند. این عفونت های ویروسی می توانند از طریق خون ، مقاربت جنسی ، مایعات بدن و همینطور از طریق مادر به جنین ( هم در زمان بارداری و هم هنگام شیردهی ) منتقل شود . انجام آزمایش های مربوط به این بیماری ها که قبل از ازواج فرصت خوبی برای انجام دادن آن ها است ،

 

اهمیت زیادی دارد ، زیرا این ویروس ها می توانند در فرد وجود داشته باشند و برای ماه ها یا حتی سال ها به صورت خاموش و نهفته و بدون هیچ عملکرد و ردی از خود بمانند و توانایی این را داشته باشند که به عنوان یک ریسک بالقوه برای به خطر انداختن زندگی شریک زندگی و فرزند آینده باشد .
انجام این تست ها امکان دارد  موجب تشخیص زودهنگام بیماری ها و افراد حامل ویروس های عفونی شود ، که در این صورت می توان تا حد زیادی از پیشرفت بیماری و عوارض جدی آن با اقدمات پیشگیرانه جلوگیری کرد .

 

نکات مهم  قبل از آزمایش مدفوع و انواع آزمایش در منزل کرج:

** نکات مهم  قبل از آزمایش مدفوع:

*قندخون به مقدار بسیار زیادی تحت تأثیر مواد غذایی کربوهیدرات‌ دار هست ؛ مثلا نوشابه‌ های گازدار یکی از بد ترین نوع این مواد اند ، بنابراین از مصرفشان قبل از انجام آزمایش خون خودداری کنید .


* از آنجایی که آبمیوه‌ های صنعتی مقادیر زیادی کربوهیدرات ، قند مصنوعی و طعم‌ دهنده‌ دارند ، بهتره که از خوردن آن ها  قبل از انجام آزمایش خون خودداری کنید . کربوهیدرات بالا و همینطور قند زیاد موجود در آبمیو ه‌ های مصنوعی باعث خنثی کردن اثر انسولین در بدن می شود  و همین موضوع باعث می‌شود جواب آزمایش اعتباری نداشته باشد .


*قهوه به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند ، ولی اگر قند و خامه در اون وجود داشته باشد ، مشکل ساز خواهد بود  و باعث خنثی شدن عملکرد انسولین و در نتیجه بی‌ اعتبار بودن جواب آزمایش می‌ شود ، بنابراین اگر به خوردن قهوه عادت دارید ، بهتره 3 ساعت قبل از انجام آزمایش ، قهوه خالی میل کنید تا جواب آزمایش دقیق تری داشته باشید .

 


**سایر مواد قندی :

بهتره قبل از انجام آزمایش،  غلات بدون سبوس  استفاده نکنید . همچنین از خوردن سایر مواد غذایی که قند زیادی دارند مانند  انواع شیره‌ ها  و انواع طعم‌ دهنده‌ ها که کربو هیدرات بالایی دارند ، خودداری کنید .

 


نکات لازم قبل از آزمایش قند خون ناشتا:

*حداقل 8 ساعت ناشتا باشید
*ترجیحا تا قبل از ساعت 9 صبح برای نمونه گیری به آزمایشگاه ها ( آزمایش در منزل محمد شهر ) مراجعه‌‌‌ کنید .

 


نکات لازم قبل از آزمایش قند خون 2 ساعت بعد از صبحانه:

*‌‌‌‌* با شروع خوردن صبحانه معمول هر روز ، ساعت رو یادداشت کنید .
(‌‌‌‌ مدت زمان صرف صبحانه نباید بیشتر از 20 دقیقه باشد ) 


*‌‌‌‌* بعد از صرف غذا از خوردن (  آب نبات ، آدامس ، شیرینی و قهوه)  جدا خودداری کنید .


*‌‌‌‌* نمونه گیری دقیقا 2 ساعت بعد از شروع صبحانه انجام می‌شود . به همین خاطر حتما قبل از موعد مقرر در آزمایشگاه حضور داشته باشید .


‌‌‌‌** آزمایش حتما قبل از ساعت 9 صبح شروع بشود و از انجام آن  در ساعات دیرتر خودداری کنید .


*‌‌‌‌* نوشیدن آب درنتیجه اشکالی ایجاد نمی‌ کند.

 


قبل از آزمایش کلسترول خون ، بهتره چه چیزهایی رو نخوریم؟

آزمایش در منزل محمد شهر


‌‌‌‌برای آزمایش های کلسترول خون ، ناشتا بودن ، کاملا ضروری است . بهتراست  برای انجام آن ، از پزشک مربوطه و یا آزمایشگاهی که قراره در انجا آزمایش انجام شود ، سوال کنید که مدت زمان ناشتا بودنتان باید چند ساعت باشد . بعضی اوقات مدت زمان ناشتا بودن 6 تا 8  ساعت و در بعضی موارد تمام طول شب باید ناشتا بود و در مواردی هم ، زمان ناشتا بودن به 12 ساعت می‌ رسد.

‌‌‌‌ بهتره از جویدن آدامس هم در طول مدت ناشتایی  جدا خودداری کنید .به تمام چیزهایی که چند روز قبل می خورید هم دقت کافی داشته باشید . از خوردن گوشت قرمز ، تخم‌ مرغ و سایر مواد غذایی که حاوی چربی و کلسترول بالایی اند خودداری کنید . 

‌‌‌‌اگر مجبور هستید که به توصیه پزشک  تان هر چند وقت یکبار اون رو انجام بدهید ، رژیم غذاییتان را تغییر ندهید ؛ چرا که پزشک معالجتان  با توجه به برنامه  غذایی روزمره شما می‌ تواند  تشخیص بدهد که چرا کلسترول خون شما بالا است .

از پزشک و یا آزمایشگاه مربوطه بپرسید که آیا محدودیتی در خوردن قهوه دارید یا نه، چون در برخی موارد شما اجازه دارید که قهوه بخورید حتی اگر در ساعت‌ های ناشتایی باشید.