بهترین آزمایشگاه کرج


بهترین آزمایشگاه کرج : یکی از معضلات مهم افراد امروزه که باعث مشغله های ذهنی شده است پیدا کردن مجهزترین ودقیق ترین مراکز آزمایشگاهی است، چون لازمه ی تشخیص دقیق هر بیماری افراد انجام آزمایشات پزشکی دقیق است .

 

                                                              بهترین آزمایشگاه کرج

 

بیشتر بیماران وقتی پزشک معالج شان ، آزمایشی تخصصی  را برای آن ها تجویز می کند ، نگران می شوند که به چه آزمایشگاهی مراجعه کنند تا جواب آزمایشاتشان درست و دقیق باشد .

به همین منظور بهتر از هر اقدامی تحقیقات دقیق و جامعه ای را انجام دهید  تا با خیال راحت از جواب، آن را به متخصص نشان دهید .

 

بخش های  آزمایشگاهی بهترین آزمایشگاه کرج کدام است؟

یکی از مهم ترین دغدغه های بیماران  که قصد انجام آزمایش های پزشکی را دارند این است که ، هنگام مراجعه به بهترین آزمایشگاه کرج جهت آزمایشات پزشکی اطلاعی کافی از بخش های آزمایشگاهی پزشکی نداشته و اطلاعاتی کافی هم ندارن که بدانند بایستی به کدام آزمایشگاه برای انجام آزمایش خود مراجعه نمایند به همین دلیل در این مقاله سعی شده تا اطلاعاتی را در اختیار بیماران قرار دهد پس یرای آشنایی با بخش های مختلف آزمایشگاهی با ما همراه باشید.

 

 

**آزمایشگاه پاتولوژی:

در بهترین آزمایشگاه کرج در بخش پاتولوژی معمولا از دستگاه های گسترده تر و پیشرفته تری استفاده می شود و در حقیقت در بخش آزمایشگاه پاتولوژی به بررسی عملکرد و ساختار طبیعی بدن می پردازند .

 

دلایل انجام آزمایش های  پاتولوژی:

باید گفت که علاوه بر آن که  با انجام آزمایشات در آزمایشگاه پاتولوژی می توان بیماری­ ها را تشخیص داد ، انجام این آزمایشات برای موارد زیر نیز بسیار حائز اهمیت است :

**درمان بیماری


**نظارت بر پیشرفت بیماری


**جلوگیری از بیماری _ به طور  مثال :  پاپ اسمیر یا ماموگرام ممکن است خطر برخی از سرطان­ های رایج زنان را از طریق تشخیص زود هنگام کاهش دهد.


**تعیین خطر ابتلا به بیماری _ به طور  مثال : مشاهده سطح کلسترول یا خطر ابتلا به بیماری های ارثی مانند : سرطان پستان خانوادگی


اگر پزشک معالج  یا متخصص شما، بیمار  را برای آزمایش خون و پاتولوژی به آزمایشگاه پاتولوژی می ­فرستد ، به این دلیل است که نگرانی در مورد سلامتی شما وجود دارد یا  شما در سنی هستید که احتمال دارد خطراتی برای سلامتی تان وجود داشته باشد. باید بدانید که یک آزمایش ، راهیست  موثر برای کشف این موضوع که آیا مشکلی در سلامتی شما وجود دارد یا نه .

 

بهترین آزمایشگاه کرج

 

 

آزمایشگاه تشخیص طبی:

کارشناسی که در بهترین آزمایشگاه کرج در بخش تشخیص طبی کار می کنند ، نمونه گیری از افراد را انجام و در شرایط آزمایشگاهی آن ها را بررسی می کند.

ان ها همه کارها را زیر نظر مسئول فنی آزمایشگاه انجام می دهد. این افراد آزمایشاتی را که پزشکان یا سایر متخصصان حوزه سلامت خواسته اندرا  انجام می دهند.

کارشناس آزمایشگاهی که در مراکز تحقیقاتی مشغول بکار می شود ، به تهیه و بررسی نمونه های آزمایشگاهی مختلف برای یافتن بیماری ها و راه های درمان و پیش گیری از آن ها می پردازد.

 

در بهترین آزمایشگاه  کرج  در بخش تشخیص طبی کارشناسان زیر مشغول به کار هستند :

**مسئول فنی آزمایشگاه :  که باید دارای یکی از مدارک تحصیلی دکتراي تخصصی آسیب شناسی بالینی یا تشریحی (یا هر دو) باشد.

**دکتراي تخصصی علوم آزمایشگاهی

**دکتراي حرفه اي علوم آزمایشگاهی و دکتري تخصصی تک رشته اي علوم آزمایشگاهی (در بخش مربوطه) باشد.

**کارشناس ارشد بالینی یا کارشناس ارشد یکی از رشته هاي علوم آزمایشگاهی _در بخش  های مرتبط.

**کارشناس آزمایشگاه _ لیسانس علوم آزمایشگاه ی یا رشته هاي وابسته در بخش مرتبط .

**کاردان آزمایشگاه 

 

 

در بخش آزمایشگاه تشخیص طبی معمولا بر روی نمونه های خون و امثال این ها آزمایش های انجام می گردد.معمولا آزمایشگاه تشخیص طبی به چند بخش نظیر ریر تقسیم بندی می شود که عبارت است از :

**هورمون شناسی
**میکروب شناسی
**هماتولوژی
**سرولوژی
**پاتولوژی
**بیوشیمی
**آنالیز ادرار و انگل شناسی
**PCR
**بانک خون

 

 


کدام آزمایشگاه آزمایش من را انجام می دهد ؟

بهترین آزمایشگاه کرج : یکی از سوالات شایع در بین عموم بیماران در  جامعه اینست که کدام آزمایشگاه آزمایش من را انجام می دهد . تا به حال دیده اید که بسیاری از پزشکان شما را به آزمایشگاه خاصی ارجاع می دهند تا آزمایش خود را آنجا انجام دهید . از دیگر مواردی که می تواند شما را با آزمایشگاهی که قادر به انجام آزمایش شماست یاری نماید، آزمایشگاه آنلاین می باشد .

 

ویژگی های بهترین آزمایشگاه کرج:

 

 


**بیمار محور بودن بهترین آزمایشگاه کرج :

بیمار محور بودن یکی از دلایل موثر در انتخاب یک آزمایشگاه  مجهز و پشرفته پزشکی خوب است . در اصل  باید گفت در اولویت قرار دادن انتظارات و خواسته های بیماران  ، همچنین گوش سپردن به خواسته های مراجعه کنندگان و رضایت آن ها از جمله ویژگی های موثر یک آزمایشگاه پزشکی در کرج به شمار می آید .

 

 

**سابقه خوب بهترین  آزمایشگاه پزشکی در کرج :

سابقه خوب آزمایشگاه پزشکی کرج یکی دیگر از ویژگی های مثبت آن مجموعه به شمار می آید . به منظور کسب اطلاع از سوابق کاری آزمایشگاه می توانید از سایت آزمایشگاهی  معتبر و مراجعه کنندگان آن مجموعه جستجو نمایید .

 

آشنایی با تکنیک های روز پزشکی:

همگام شدن با دانش روز پزشکی و بهره گیری از بهترین و مدرن ترین راه های درمانی و تشخیصی از جمله ویژگی های مثبت یک مجموعه به شمار می آید .

 

 

**آزمایشگاه آنلاین:

با وجود پیشرفت های بسیار در زمینه علم و تکنولوژی و افزایش جمعیت ، همچنین استفاده از وسایل نقلیه شخصی تردد در شهرهای بزرگ برای عموم کمی سخت شده است و از جمله دغدغه های افراد بشمار می آید و سعی ما بر این است که بتوانیم با بهره گیری از علم و تکنولوژی امروز راه رسیدن به سلامتی را برای افراد جامعه آسان تر نماییم .

انجام آزمایش های پزشکی لازمه تشخیص هر بیماریست و جواب  آن در روند درمان تاثیر به سزایی دارد و بدون آگاهی از نتیجه آزمایش نمی توان متوجه دقیق علت بیماری شد .

آزمایش آنلاین در واقع امروزه یکی از بهترین خدمات پزشکی محسوب می شود که تا حدی توانسته نیازهای بیماران بدون مراجعه حضوری برآورده کند و همین این امر موجب می شود تا از هزینه های اضافی رفت آمد هم صرفه جویی شود.

 

 

شرایط و ضوابط تاسیس  بهترین آزمایشگاه کرج ( ازمایشگاه  تشخیص طبی):

کارشناس آزمایشگاه یکی از مشاغل پرکاربرد و مهم در حوزه علوم پزشکی به حساب می آید از آن جایی که امروره بهداشت و سلامت در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از امور مرتبط با آن مانند :  شناخت انواع بیماری ها و راه های مبارزه و جلوگیری از شیوع آن ها به کمک علوم آزمایشگاهی صورت می گیرد ، بازار کار مناسبی در کشور برای کارشناسان آزمایشگاه وجود دارد.

البته باید اشاره کرد که این بازارکار در شهرهای مختلف و نوع آزمایشگاه *تشخیص طبی، تحقیقاتی و …*متفاوت می باشد.

 

 

وظایف کارشناس بهترین آزمایشگاه کرج:

 


**گرفتن و جمع آوری نمونه های آزمایشگاهی

**انجام آزمایشات مختلف و تکرار مجدد آن در صورت نیاز

**استفاده از تجهیزات اتوماتیک و کامپیوتری در انجام آزمایشات مختلف

**ثبت نتایج آزمایشات و اعلام آن ها به افراد مربوطه (پزشکان، متخصصان صنایع غذایی و دارویی و…)

**اطمینان یافتن از درستی و بهداشتی بودن کلیه تجهیزات

**نظارت بر میزان مواد مورد نیاز موجود و سفارش دهی در صورت لزوم

 

 

آزمایش خون برای ارزیابی خطر بیماری قلبی:

لیپوپروتئین آزمایش خونی است که می تواند نشان دهد که آیا شما در معرض خطر بیماری عروق کرونر قلب (CHD) هستید یا خیر. این تست مواد را در خون اندازه گیری می کنند که کلسترول را حمل می کنند.

 

لیپوپروتئین اطلاعاتی در مورد موارد زیر به شما می دهد:

*مجموع کلسترول


*L D L (کلسترول بد ) : این منبع اصلی تجمع کلسترول و انسداد در عروق است.

.
*H D L ( کلسترول خوب ) : این نوع از کلسترول کمک می کند تا انسداد در عروق کاهش یابد .


*تری گلیسیرید : تری گلیسیرید نوعی چربی در خون شماست .


**لیپوپروتئین با اندازه گیری سطح کلسترول L D L و H D L و تری گلیسیرید در خون قادر است ریسک بیماریهای قلبی را تخمین بزند . سطح کلسترول و تری گلیسیرید غیر طبیعی ممکن است نشانه هایی از افزایش خطر برای C H D باشد .

برای انجام این آزمایش غالبا توصیه می کنند بین 9 تا 12 ساعت قبل از آزمایش چیزی نخورید .

 

 

 

تست لخته شدن خون:

آزمون لخته شدن خون گاهی تست های انعقادی هم نامیده می شود . این تست پروتئین های خون بیمار  که فرآیند لخته شدن خون را تحت تاثیر قرار می دهند را بررسی می کند .

نتایج آزمون های غیر طبیعی امکان دارد  نشان دهد که فرد در معرض خطر خون ریزی یا لخته شدن خون در عروق خود هستید .

در صورتی که پزشک به وجود اختلال یا بیماری مربوط به لخته شدن خون در بیمار شک کند این آزمایش را تجویز می کند . آزمون لخته شدن خون همچنین برای نظارت بر روی افرادی که در حال مصرف داروهای جهت کاهش خطر لخته شدن خون هستند ، استفاده می شود . وارفارین و هپارین دو نمونه از این داروها هستند .