جوابدهی آنلاین آزمایش کرج

جوابدهی آنلاین ازمایش کرج : آزمایش خون یکی از ساده‌ ترین روش های تشخیص سلامت عمومی ، کمبود های تغذیه‌ ای و تشخیص بیماری های مختلف است . آزمایش خون اکثر اوقات برای اندازه‌ گیری قند یا چربی خون ، کلسترول ، شمارش گلبول های خونی و … انجام می شود.

 توصیه متخصصین به همه افراد این است که انجام آزمایش خون دوره‌ای و حداقل سالی یک بار  را به طور مداوم انجام دهند . بسته به نوع آزمایش هایتان ، فرد  باید نکاتی را قبل از آزمایش خون رعایت کند که در بیشتر آزمایش ها شبیه هم هستند . به طور مثال ( ناشتایی قبل از آزمایش خون برای اکثر آزمایشات ضروری است .

جوابدهی آنلاین ازمایش کرج


برای آزمایش خون ، توصیه می شود که  صبح زود به آزمایشگاه بروید بیمار  8 تا 12 ساعت قبل از آزمایش فقط می توانید آب بخورید زیرا سایر مواد غذایی امکان دارد نتیجه آزمایش تان  را تحت تاثیر قرار دهند .

مخصوصا اگر شما آزمایش تست  قندخون دارید باید از خوردن نوشیدنی های شیرین و بسیاری از خوراکی های که قند پنهان دارند ، پرهیز کنید تا جوابدهی آنلاین ازمایش کرج شما مثبت نشود .

 

نکاتی درباره آزمایش خون که پزشکتان نخواهد گفت:

** خبر خوب درباره نتیجه تست خون من چیست:

تست های خون معمولی عموما برای یافتن مشکلات انجام می شوند ، بنابراین اگر C B C شما ، شیمی خون و نتایج کلسترول در محدوده نرمال باشند ، پزشک امکان دارد  در مورد گزارش تان ( جوابدهی آنلاین ازمایش کرج ) چیزی به شما نگوید .

و یا امکان دارد  نسخه ای از آن را بدون هیچ توضیحی برای فرد بفرستند اما حتی اگر اوضاع عادی بود ، حتما پیگیری کنید و در مورد آزمایش خون خود با پزشک تان مشورت کنید.


** ((نرمال بودن))  می تواند بین آقایان و خانم ها  متفاوت باشد:

اگر نتایج تست خون ( جوابدهی آنلاین ازمایش کرج  ) خود را با افرادی از جنس مخالفتان  مقایسه کنید ، امکان دارد  از یافتن تفاوت هایی تعجب کنید  به طور مثال :  محدوده مرجع نرمال برای تعداد سلول های خونی قرمز در یک تعداد کامل خونی بین 5 تا 6 میلیون سلول در میکرو لیتر مرد است ، اما برای خانم ها  بین 4 تا 5 میلیون سلول است .

 

**  "نرمال بودن " هم می تواند و هم نمی تواند با سن تغییر کند :

در بعضی  از تست ها  مثل :  تست هموگلوبین ، نتایج نرمال با سن تغییر خواهند کرد  بطور مثال برای کودکان یک سطح هموگلوبین در حدود 11 تا 13  گرم/دسی لیتر ، نرمالخواهد بود در حالی که برای اقایان  مقدار حدود 14 تا 17 نرمال است ، و برای خانم ها 12 تا 15  طبیعی است اما برای تست های دیگر مثل کلسترول L D L یعنی یک سطح کمتر از 100  میلی گرم _ دسی لیتر بدون توجه به سن در نظر گرفته می شود .

گفته می شود که سن تان شما و دیگر عوامل ریسک برای بیماری های قلبی می توانند تاثیر گذار باشند  ، اگر پزشک معالجتان  واکنش نشان داد یعنی تست خون تان سطح کلسترول بالایی را نشان می دهد .

اگر یک آقا  بیش از 45  سال و یا یک خانم  بالای 55 سال داشته باشد و مبتلا به بیماری های قلبی یا دیابت باشند ، به احتمال زیاد پزشکتان  توصیه خواهد کرد که اگر آن کمتر از 100 واحد نگه دارید و اقدام های لازم برای کاهش کلسترول L D L را انجام دهید .

** نتیجه تست "مثبت" می تواند به معنای خبر خوب نباشد :

برخی تست های خون از طریق جستجو برای عواملی در نمونه خون تان هستند در بین آن ها  ( آزمون سلول داس شکل ، تست اچ آی وی ، تست هپاتیت سی و تست ژن B R C A 2 یا MR C A 1 برای سرطان پستان و تخمدان )  به دنبال بیماری ها می گردند .

نتایج ((مثبت))  نظر زمانی در نظر گرفته می شوند که این آزمایش نشان گر بیماری را پیدا کرده باشد ، DNA ، آنتی بادی یا پروتیین  ، که پزشک به دنبال آن می گردد . در این موارد نتیجه آزمون مثبت به این معنی است که شما امکان دارد  بیماری یا اختلالی داشته باشید و یا در صورت بیماری های عفونی ، امکان دارد  در گذشته در معرض آن  بودید.


**  نتیجه تست ((منفی))  اکثرا به معنای خوبی است :

((منفی)) وقتی که به آزمایش خون می رسد ، به معنای "بد"  نخواهد بود .نتیجه منفی به این معنا است که این آزمایش چیزی که به دنبال آن بودید را تشخیص نداده ، چه نشان گر بیماری باشد یا عامل خطر برای یک وضعیت سلامتی . زمانیکه یک تست خون برای چک کردن یک بیماری عفونی دارید و نتیجه منفی می گیرید ، این خبر خوبی خواهد بود  یعنی تست هیچ مدرکی دال بر عفونت نیافت .


**  نتیجه آزمون اشتباه  منفی نیز میتواند اتفاق بی افتد :

گاهی اوقات یک تست ، شاهدی بر بیماری و یا شرایط خاصی نیست ، حتی با وجود این که واقعا این کار را انجام می دهید . بطور مثال  اگر یک تست خون برای هپاتیت سی دادید و نتایج منفی بو دند ، اما در چند ماه گذشته در معرض این ویروس قرار داشتید ، هنوز هم می توانید عفونت داشته باشید و آن را متوجه نشو ید .

به طور مشابه ، اگر در چند هفته اول عفونت مورد آزمایش قرار بگیرید ، تست خون شما احتمالا منفی نشان داده خواهد شد ، چون بدن هنوز آنتی بادی ها یش را تولید نکرده است .

جوابدهی آنلاین ازمایش کرج


** ارزش های تست می تواند از آزمایشگاهی به آزمایشگاه دیگر متفاوت باشد :

گزارش تکنسین های آزمایشگاه نتایج آزمایش خون را با محدوده ای که برای آن آزمایشگاه طبیعی در نظر گرفته شده است ، مقایسه می کنند . دامنه مرجع این آزمایشگاه براساس نتایج آزمایش های بسیاری از افرادی است که قبلا در این آزمایشگاه تست شده اند .

این محدوده طبیعی ممکن است مانند آزمایشگاه دیگری نباشد ، می توانید میزان اداره غذا و دارو را یادداشت کنید ، پس اگر متوجه شدید که گزارش تست خون قبلی از گزارش های جدید تر فرق می کند این تفاوت می تواند از آزمایشگاه باشد .


** نتایج غیر عادی می تواند دلیلی بر بیماری نباشد :

نتیجه تست خارج از محدوده نرمال مقادیر آزمایشگاهی مورد انتظار ضرورتا به این معنا نیست که بیمار  یک بیماری یا اختلال دارد . نتایج آزمایش می تواند به دلایل دیگری غیر طبیعی باشد .

اگر یک آزمایش گلوکز پلاسما داشتید و قبل از تست چیزی خورده باشید ، یا شب قبل از تست مشروبات الکلی مصرف کرده باشید ، نتایج امکان دارد بطور موقت خارج از محدوده نرمال باشد ، اما شواهدی از یک بیماری وجود ندارد .

برای اجتناب از چنین مشکلاتی ، بهتر است قبل از هر گونه آزمایش در آزمایشگاه ، با پزشک خود مشورت کنید  که شما باید قبل از آزمایش خون ، کار خاصی را انجام دهید یا نه .

 

 

 

 


** اشتباهات اتفاق می افتند : 

با این که جا به جا شدن  نمونه ها پدیده نادر است ، اما این اتفاق می افتد  این که چگونه نمونه خون تان ا قبل از آنالیز مورد بررسی قرار می گیرد ، می تواند بر نتایج تاثیر بگذارد . به عنوان نمونه ، اگر نمونه در ظرف نامناسب جمع آوری شود ، به نحوی نامناسب تکان داده شود ، یا برای مدت طولانی یا در دمای نادرست بماند ، امکان دارد نتیجه اشتباه شود .

 

 

نکات قبل از نمونه گیری مدفوع:

پنج روز قبل از نمونه گیری از درمان با موارد زیر بپرهیزید :

**روغن های کرچک


**روغن های معدنی


**منیزیوم


**بیسموت


**ترکیبات ضد اسهال


**مصرف آنتی بیوتیک

 

 

 

**نمونه باید در ظرفی که آزمایشگاه در اختیار قرار داده مستقیماً ریخته شود .


**در مورد نوزادان نمونه را می توان با چوب مخصوص ( آبسلانگ ) به ظرف مخصوص انتقال داد.

 

**نمونه نباید با آب یا ادرار مخلوط شود .


**نمونه جمع آوری شده بلافاصله به آزمایشگاه انتقال داده شود و در محل مخصوص قرار داده شود .


**در صورت مشاهده اسهال خونی و یا مدفوع شیر برنجی به مسئول انجام آن اطلاع دهید .


**در صورت مشاهده هر گونه شیء غیر عادی یا جاندار آنرا داخل ظرف بیندازید .


**اگر آزمایش شما اورژانسی بود نمونه را به همکاران تحویل دهید .


**با هماهنگی پزشک معالج 72  ساعت قبل از آزمایش کشت مدفوع از مصرف آنتی بیوتیک خودداری نمائید یا ترجیحاً قبل از شروع به مصرف آنتی بیوتیک آزمایش کشت مدفوع بدهید .

 

 

در صورت آماده بودن جواب آزمایش و تسویه کامل هزینه آزمایش، شما می‌توانید از طریق وب سایت آزمایشگاه به شرح ذیل اقدام به دریافت جوابدهی آنلاین ازمایش کرج خود نمایید:

مراحل دریافت جوابدهی آنلاین ازمایش کرج:

  • ورود به وب‎ سایت آزمایشگاه
  • انتخاب گزینه جوابدهی مندرج در صفحه نخست
  • ورود به درگاه به جوابدهی اینترنتی
  • انتخاب نوع کاربری خود
  • درج اطلاعات مراجعه‌ کننده در کادر‌های مشخص شده
  • با کلیک بروی آیکون “ورود” جواب آزمایش خود را رویت و دریافت نمایید.